Veelgestelde vragen en antwoorden

Patiëntenportaal MijnDiagnostiekvoorU

Met het patiëntenportaal van Diagnostiek voor U kunt u heel eenvoudig zelf afspraken inplannen, uitslagen van uitgevoerde onderzoeken inzien en persoonlijke gegevens wijzigen. Moet u een vragenlijst invullen voor uw onderzoek? Ook dat kunt u in het portaal doen. Uw antwoorden komen dan in uw dossier terecht, zodat de medewerker die het onderzoek uitvoert deze heeft als u bij Diagnostiek voor U komt.

U heeft een computer of tablet met internettoegang nodig. Ook heeft u een geldig DigiD nodig, bestaande uit een gebruikersnaam en wachtwoord én een controle om uw identiteit vast te stellen via sms of de DigiD app. Om een afspraak te kunnen maken in het portaal moet u door uw huisarts verwezen zijn naar Diagnostiek voor U.

Ga naar www.diagnostiekvooru.nl en klik rechtsbovenin op ‘MijnDiagnostiekvoorU’. Vervolgens komt u op de pagina waar u kunt inloggen in het portaal met een geldig DigiD. Hierna bent u ingelogd in het patiëntenportaal en kunt u uw gegevens bekijken.

Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Het is een soort digitaal paspoort. Een DigiD bestaat uit een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord. Met uw persoonlijke DigiD kunt u inloggen op MijnDiagnostiekvoorU. Meer informatie over DigiD vindt u hier. Een eenvoudige uitleg over DigiD vindt u hier.

Nee, u kunt niet inloggen zonder een geldig DigiD. 

Dan kunt u contact opnemen met afdeling Cliëntcontact, via telefoonnummer 088 – 21 41 149.

Op de pagina ‘Afspraken’ in MijnDiagnostiekvoorU kunt u snel zien wanneer, waar en voor welk onderzoek u een afspraak heeft. U kunt op diezelfde pagina de afspraak ook afzeggen of aanpassen.
Let op: dit is niet van toepassing op afspraken voor bloedafname.

Dan kunt u contact opnemen met afdeling Cliëntcontact, via telefoonnummer 088 – 21 41 149. Een medewerker van Diagnostiek voor U helpt u dan met het plannen van uw afspraak.

Op de pagina ‘Mijn gegevens’ in MijnDiagnostiekvoorU staan uw gegevens zoals die bij Diagnostiek voor U bekend zijn. Kloppen uw gegevens niet? Een deel van uw gegevens kunt u zelf in het portaal aanpassen.

U kunt uw afspraken en uitslagen van uitgevoerde inzien vanaf de datum dat het portaal beschikbaar is. 

Dit kan verschillende redenen hebben:
- Het kan zijn berichten van Diagnostiek voor U in uw ongewenste e-mailbox terecht komen (spam).
Kijk daarom in uw ongewenste emailbox/spam als u geen bevestiging van Diagnostiek voor U heeft ontvangen.

- U heeft nog niet aangegeven dat u bevestigingen of andere informatie van Diagnostiek voor U per e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door uw gegevens te wijzigingen in MijnDiagnostiekvoorU, bij het kopje ‘Mijn gegevens’.

Wanneer u het portaal niet gebruikt, wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.

Nee, op dit moment is het niet mogelijk op uw telefoon uitslagen van onderzoeken die in MijnDiagnostiekvoorU staan. U kunt deze bekijken op een laptop of een een vaste computer.